Po raz pierwszy wyrzucony z hangaru był dziwaczny, dwustronny samolot z największym skrzydłem jakiekolwiek widziano na świecie.

Samolot Stratolaunch przeznaczony jest do przenoszenia satelitów na orbitę. Samolot będzie nosił satelity i ich pojazdy wyrzutowe na wysokość około 36,000 stóp (11 000 metrów), według Paul G. Allen , założyciela Stratolaunch. Stamtąd statek powietrzny staje się czymś jak ruchomy panel startowy, uwalniając satelity i ich wyrzutnie na orbitę przed powrotem na pas startowy. Według Allena, przewaga polega na tym, że pozyskiwanie satelitów na orbitę stanie się łatwiejsze i szybsze. Już naukowcy i rządy nie muszą czekać na wystrzelenie rakiety z ziemi. Samolot Stratolaunch mógł wystartować z wielu pasów startowych i latać przez setki mil, aby znaleźć dobre warunki pogodowe.

Dziwne, podwójne kadłuby jednostki mają znaczenie. Zdaniem firmy, prawy kadłub jest przeznaczony dla załogi lotniczej a systemy danych o locie znajdują się z lewej strony kadłuba. Ładunek będzie przenoszony pod połączone skrzydło środkowe. Sześć silników 747 uniesie łódź pod ziemię, a 28 kół pozwoli na starty w kierunku drogi startowej i lądowania.

Teraz budowa tego mobilnego urządzenia do wypuszczania satelitów była wystarczająco zaawansowana, aby przenieść jednostkę Stratolaunch z hangaru do pierwszej rundy testów. Dzisiaj (31 maja) jest to pierwszy przypadek, w którym samolot opuścił hangar, a także po raz pierwszy samolot miał własny ciężar, zgodnie z oświadczeniem firmy – do tej pory samolot został częściowo wspierany przez rusztowania i inną infrastrukturę używaną Do budowy olbrzymiej płaszczyzny.

Ogromne liczby

Rozpiętość skrzydeł wynosi 386 stóp (118 m), 26 stóp (8 m) dłuższe niż profesjonalne boisko do piłki nożnej. To sprawia, że ​​samolot Stratolaunch jest największym na świecie pod względem skrzydeł. Od nosa do ogona, samolot ma długość 238 stóp (76 m). Jest wyższy od czteropiętrowego budynku od ziemi do najwyższego punktu ogona, który ma wysokość 50 stóp (15 m). Airlander 10, sterowany helem samolot, jest uważany za najdłuższy na świecie samolot latający, rozciągający się na długości 302 stóp (92 m).

Statek waży 500 000 funtów (prawie 227 000 kilogramów) i jest przeznaczony do przewozu ładunków o kolejne 550 000 funtów. (Prawie 250 000 kg). Pierwszym planowanym startem będzie pojedynczy orbitalny pojazd ATK Pegasus XL, istniejący wcześniej rakiet, który może wystrzelić z samolotów przewoźników. Firma ma nadzieję na taki start na początku 2019 roku.

Advertisements